Grau en Geografia

Aquest grau estudia la relació de les persones amb el seu entorn.

Web del Grau de Geografiadíptic del Estudis en Geografia.

En el grau en Geografia de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida estudiem la relació de les persones amb el seu entorn, sigui la ciutat sigui el territori o el medi físic. Per dur a terme aquest tipus d’estudi utilitzem i fem mapes, parem atenció a les dinàmiques socials i econòmiques en la mesura que tenen una influència en l’ús i en el modelatge de l’espai, i no perdem la perspectiva històrica, ja que ens ajuda a entendre molts del fenòmens que ens interessen. Ens ocupem, doncs, de problemes tan diversos com l’urbanisme, la demografia, els recursos naturals i la sostenibilitat, els conflictes socials i les seues repercussions espacials, el turisme, o la localització de les empreses o dels mitjans de transport, entre d’altres.

Per assolir aquests objectius és necessari dominar algunes tècniques, com la cartografia, l'estadística o l’ús de bases de dades i programari com els sistemes d’informació geogràfica. Tot i això no oblidem la formació teòrica que capaciti per comprendre les dinàmiques socials i territorials. Un aprenentatge com el que proposem prepara els nostres estudiants per enfrontar-se a desafiaments professionals molt diversos, com el treball en consultories d’ordenació del territori o en administracions públiques, l’ensenyament o el món editorial. La capacitació que s'adquireixi en aquest terreny dependrà de la imaginació i la voluntat que cadascú hi posi.