Jornades "Visions d'un Món Desigual. Pau, justícia i institucions sòlides"

La UdL, conjuntament amb la UdG, URV, i la UPF s'adhereix al compromís de l’Organització de Nacions Unides (ONU), per treballar en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), marcats com a prioritaris per tal d’aconseguir una veritable transformació del nostre món. En aquesta edició ens centrarem en l’objectiu núm. 16 (Pau, Justícia i Institucions Sòlides) el qual vol promoure societats pacífiques i inclusives per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar accés a la justícia per a totes les persones i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells.

Descarregar Pdf

Introducció

Les Jornades 'Visions d’un Món Desigual' pretenen mostrar els contrapunts entre els llocs i les persones que habitem el planeta, des de l’òptica dels temes proposats per l’ONU com a Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). En aquest sentit, en cada edició d’aquestes Jornades es tracten un o més dels 17 objectius que l’ONU ha establert en l’horitzó 2030, de la mà de diferents experts. Els ODS aborden temes globals com la pobresa, l’educació, la salut, la pau; temes en els que “Visions d’un Món Desigual” vol aprofundir, sense perdre de vista la necessària transversalitat de tots ells per construir un món més just i sostenible.

Aquestes Jornades s’organitzen de forma conjunta entre les universitats de Girona (UdG), Lleida (UdL), Tarragona (URV) i Pompeu Fabra (UPF).

Objectius

La UPF s'adhereix al compromís de l’Organització de Nacions Unides (ONU), per treballar en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), marcats com a prioritaris per tal d’aconseguir una veritable transformació del nostre món. En aquesta edició ens centrarem en l’objectiu núm. 16 (Pau, Justícia i Institucions Sòlides) el qual vol promoure societats pacífiques i inclusives per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar accés a la justícia per a totes les persones i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells.

L'objectiu de l’edició d’aquest curs de Visions d’un món desigual és la de sensibilitzar i donar a conéixer a la comunitat universitària i, a la societat general, aquest Objectiu de Desenvolupament Sostenible.

Desenvolupament

Les Jornades es desenvolupen durant 4 setmanes i estan dividides en 4 blocs (1 per setmana). Cada bloc tracta un tema concret vinculat amb l'ODS 17 i serà exposat pel seu corresponen ponent. Les jornades seran semi-presencials, mitjançant la plataforma Moodle, i al final de cada bloc, hi haurà una sessió presencial.

El primer bloc començarà divendres 26 d’abril, i els participants hauran d’accedir a la plataforma Moodle per visionar els continguts disponibles penjats pels diferents ponents. El dijous següent (2 de maig) tindrà lloc la primera sessió presencial, on tots els participants (de les 4 universitats) es trobaran amb la ponent mitjançant una vídeo-conferència per tal de posar en comú els continguts treballats. Aquest format --inici el divendres i sessió presencial la setmana següent-- es repeteix al llarg de les 4 setmanes que dura el curs.

A qui van adreçades les jornades?

Tota la comunitat universitària pot inscriure's.

Per als estudiants de grau de la UPF aquesta activitat dóna dret al reconeixement d'1 crèdit ECTS

Inscripció gratuïta

Si no ets membre de la comunitat universitària, envia un correu electrònic a upfsolidaria@upf.edu amb la teva sol·licitud.

segell_PACS_petitAquesta activitat forma part del Programa d'activitats de compromís social (PACS) i pots obtenir 1 crèdit ECTS  si t'inscrius al Programa. La inscripció és gratuïta i et permetrà no només sol·licitar reconeixement de crèdits, sinó també participar a totes les activitats gratuïtes que s'hi programen.

Requisits per al reconeixement de crèdits en aquesta activitat: visionar els vídeos i resoldre el qüestionari (de cadascun dels quatre blocs) i assistir, com a mínim, a 3 de les sessions presencials

Mostrant del 1 al 5 de 22 recursos

Activitats / Accions