La 10a Setmana de la sostenibilitat i la Salut a la UdL, 16 al 22 d'abril de 2021

Dedicada a l'emergència climàtica

Tallers, taules rodones, i concert de ‘Maria del Mar Bonet i Borja Penalba’... PARTICIPA-HI !

La Setmana de la Sostenibilitat i la Salut de la UdL és fruit de la consciència creixent cap al nostre entorn: la Universitat com a centre formador d’estudis superiors, és una entitat clau que ha d’actuar com a exemple per a la resta de la societat mitjançant la recerca de solucions a la manca de recursos naturals i als problemes mediambientals. Per aquest motiu, ha de prendre part en la lluita contra el Canvi Climàtic i el malbaratament de recursos naturals i energètics, la sostenibilitat i el millor ús i aprofitament dels recursos disponibles tenint present com a premissa el respecte al Medi Ambient.

Diferents serveis i unitats de la UdL, en coordinació i principalment, la Comissió de Medi Ambient, treballen en aquesta línia. Així, l’Oficina Tècnica d’Infraestructures planifica i executa obres amb criteris de sostenibilitat. A mode d’exemple, en els darrers anys han dut a terme la instal·lació de plaques fotovotovoltaiques, sistemes d’aprofitaments d’aigües a Cappont o millores en l'aïllament tèrmic de les finestres. L'Àrea de Compres i Gerència vetllen per la inclusió de clàusules mediambientals en els diversos concursos. Alhora, el Servei d’Atenció i Informació Universitària ofereix préstec de bicicletes a la comunitat universitària i la venda de productes a la seva botiga Udels que contribueixen a la reducció de residus.

Altrament, la UdL està adherida a les xarxes d'Ecoentitats de la ciutat de Lleida, Estratègia Residus Zero de la Fundació Privada Catalana de Prevenció de Residus i Consum Responsable, a la CRUE-Sostenibilidad, així com a la xarxa Compra-Reciclat de la l'Agència de Residus de Catalunya.

Tots els actes són gratuïts. El concert és amb taquilla inversa (aportació voluntària al final del concert). La reserva de les entrades pel concert s'ha de fer a través del correu electrònic sostenibilitat@udl.cat