Màster Millora Genètica Vegetal

L'activitat laboral dels titulats d'aquest Màster es centra en empreses de llavors i plantes; en empreses de biotecnologia vegetal; en el sector públic de control de qualitat de llavors i certificació de varietats; en recerca i en docència.

El Màster està concebut per formar professionals en l'àmbit de la millora genètica vegetal capacitant-los per desenvolupar noves varietats adaptades a les diferents condicions ambientals, amb millor aprofitament dels insums i integrades en sistemes agraris viables ambiental i econòmicament. El Màster integra instruments de biologia molecular, biologia cel·lular, genòmica, biotecnologia i bioinformàtica per millorar l'eficàcia dels programes de millora tradicionals.

El perfil d'especialització del títol capacita per assumir tant responsabilitats tècniques en aquest àmbit com per desenvolupar recerca científica d'alt nivell. L'activitat laboral dels titulats d'aquest Màster es centra en empreses de llavors i plantes; en empreses de biotecnologia vegetal; en el sector públic de control de qualitat de llavors i certificació de varietats; en recerca i en docència.

El Màster està organitzat per l'Institut Agronòmico Mediterrani de Saragossa (IAMZ) del Centre Internacional d'Alts Estudis Agronòmicos Mediterranis (CIHEAM) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL). És un Màster oficial del sistema universitari espanyol amb un marcat caràcter internacional, i s'ofereix des de 1982 amb actualització i revisió del seu contingut en cada nova edició. L'any 2014 el Màster va rebre per part de la Generalitat de Catalunya l'esment distintiu de "International Master Programme (IMP2013)".

El Màster té una durada de 2 anys (120 ECTS), es realitza en modalitat presencial a temps complet i es programa bienalmente.

En el Màster participen 70 professors de 10 països, procedents d'universitats, centres de recerca, empreses privades i institucions internacionals. La qualitat del professorat és una garantia de l'alt nivell de l'ensenyament i de l'actualització en el tractament dels temes. La diversitat de la seva procedència, tant geogràfica com a institucional, contribueix al dinamisme del programa i fa possible que els estudiants puguin confrontar diferents teories, mètodes i resultats.

El Màster està obert a estudiants de tot el món, provenint fonamentalment dels països mediterranis membres del CIHEAM (Albània, Algèria, Egipte, Espanya, França, Grècia, Itàlia, Líban, Malta, el Marroc, Portugal, Tunísia i Turquia), d'Europa i d'Amèrica Llatina.