Setmana de l'Energia i la Sostenibilitat a l'EPS: Objectius de desenvolupament sostenible

L'energia com a factor principal de salut i benestar

Setmana
La Setmana ha constat de tallers i conferències dirigides als alumnes dels Instituts / Foto: EPS

Del 8 a l'11 d'abril s'ha celebrat a l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) la 1a Setmana de l’Energia i la Sostenibilitat; Una iniciativa organitzada per l’EPS i el Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat  que té com a objectiu donar visibilitat en aquells aspectes relacionats amb la interacció entre recerca, energia i sostenibilitat d’acord al pla d’acció Agenda 2030, aprovat el setembre del 2015 per l'Assemblea General de l'ONU, a favor de les persones, el planeta i la prosperitat, que també té la intenció d'enfortir la pau universal i l'accés a la justícia.

El model energètic actual, basat principalment en l’ús d’energies fòssils és insostenible perquè aquests recursos són finits i al seu impacte negatiu sobre el medi ambient que fa  necessari trobar un equilibri entre les necessitats d’energia i la preservació del medi ambient.

Actualment hi ha una mancança de professionals amb la formació adequada per tal d’impulsar el canvi cap a un model energètic sostenible i el Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat que ofereix l’EPS dóna resposta a aquesta necessitat  perquè  està dirigit a formar professionals amb una visió integrada dels sistemes energètics i capaços de trobar les millors solucions atenent a criteris de sostenibilitat.

Una de les novetats d’aquesta jornada ha estat la participació dels alumnes de 3r curs d’ESO del Col·legi Episcopal i el Col·legi Sagrada Família de Lleida que han aprofitat les activitats programades per desenvolupar els seus respectius crèdits de síntesi.

L'activitat, sota la coordinació de la Dra. Susana Maza, sotsdirectora d’Estudiantat, Promoció i Qualitat de l’EPS i Dr. Eduard Gregorio, coordinador del Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat, ha inclòs tallers, conferències i visites tècniques.

TEXT: EPS