S'inicia el curs: Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Reptes de la Societat per construir un món millor

Organitzat per la unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL

curssostenible
Esto es una imagen

La Sala de videoconferències del Centre de Cultures acull els dies 4 i 5 d'abril el curs Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Reptes de la Societat per construir un món millor.

PROGRAMA:

Dia 4 d'abril

10.00h Inauguració.

10.15 - 11.30h "La Seguretat Humana en l'Agenda 2030", a càrrec de Jesús Núñez. Codirector de l'Instituto de Estudios sobre Conflictos y Acción Humanitària (IECAH).

12.00 - 13.30h "Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Reptes i transformacions des de una perspectiva crítica", a càrrec d'Ignacio Martínez. Professor de ciència política i de l'administració de la Universidad Complutense de Madrid (UCM).

15.00 - 16.30h "La relació entre els ODS i els estudis universitaris. La implicació de la comunitat universitària en l'Agenda 2030", a càrrec d 'Astrid Ballesta. Vicerectora de Relacions Internacionals i de Cooperació de la Universitat de Lleida.

16.30 - 18.30h Taula rodona "Els Objectius de Desenvolupament Sostenible a la Universitat de Lleida" Participen: Paquita Santiveri, Professora de l'Escola Tècnica d'Enginyeria Agrària de la UdL.Lídia Rincón, Professora de l'Escola Politècnica de la UdL.Carme Campoy, Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL.

Dia 5 d'abril

10.00 - 11.30h "L'Agenda 2030, una oportunitat per a la justícia global i l'efectivitat dels drets humans?" , a càrrec de David Bondia. Professor de Dret Internacional Públic de la UB i president de l'Institut de Drets Humans de Catalunya.

12.00 - 13.30h "L'Agenda 2030. Transformar l'educació per transformar el món", a càrrec de Cristina Escrigas. Ex- directora de la Global University Network for Innovation (GUNi) Observatori de UNESCO i la Universitat de las Nacions Unides amb seu a l’ACUP sobre la Educació Superior al món.

13.30h Cloenda.

2 crèdits ECTS gratuïts. Inscripcions: odec@int.udl.cat.