Cicle de Cinema i Drets Humans

'Gràcies patró' obre el cicle de Cinema i drets humans de la UdL L'explotació dels temporers, la lesbofòbia o la censura als mitjans, altres temes dels documentals

Premeu aquí per veure el programa del Cicle de Cinema i Drets Humans 2018

I aquí la presentació de les pel·lícules del Cicle 2019 - Migracions i Treball.

I aquí la presentació de les pel·lícules del Cicle 2019 - LGTBIQ+.

Vegeu aquí la notícia d'inici del Cicle de projeccions al web de la UdL.

El 5 de novembre arrenca el 16è Cicle de Cinema i Drets Humans que comptarà amb una projecció de 6 pel·lícules sobre temes diversos que s'acompanyaran amb un col·loqui posterior.

Enguany, el Cicle abordarà temes com el conflicte sindical (“Gràcies patró”), migracions i treball (“Cosecha justa con gente sana”), vulneracions de drets humans ("Grietas), salut mental a l'Àfrica ("Els oblidats dels oblidats"), el dret a la informació i la llibertat d'expressió ("Ombres de Llibertat") o la identitat sexual i de gènere ("Lesbofòbia: un documental i deu respostes").

Des del punt de vista de la igualtat de gènere, es projecta per primer cop a Lleida “Lesbofòbia: un documental i deu respostes”, dirigida per Inés Tarradellas. Al col·loqui hi participaran la directora i Montse Pineda, de Creación Positiva. La pel·lícula presenta deu testimonis per a visibilitzar, denunciar, analitzar els problemes de fons i donar respostes i estratègies per acabar amb la lesbofòbia i altres violències.

D'una altra banda, està programada l'exposició Humoràlia “Dones en moviment” al vestíbul del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (planta -1), Campus de Cappont. L’exposició és una selecció de 50 obres d’arreu del món utilitzant l’humor gràfic com a gènere periodístic visual de denúncia i de compromís cívic amb la finalitat de contribuir a la reflexió i a l’acció sobre les causes que provoquen les discriminacions envers les dones i l’apoderament i sororitat que sorgeix enfront d’aquestes.

El Cicle està reconegut amb 2 ECTS de matèria transversal.

Dates: Del 5 al 21 de novembre de 2019. Horari: De 18 a 20h.

Lloc: Sala de Juntes del 3r pis del Rectorat de la Universitat de Lleida.

Avaluació: assistència obligatòria al 80% del curs i entrega d’un comentari de quatre sessions a escollir.

Dates: oberta fins al 5 de novembre.

Lloc: Unitat de Cultura (Planta baixa, Edifici Polivalent), Campus de Cappont. C/ Jaume II, 71 · Tel. 973 70 33 90 · culturals@culturals.udl.cat

Import matrícula: 79,06€