La Doble Titulació Grau en Enginyeria Mecànica i Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat (GEESGEM) és un itinerari que permet simultaniejar i completar els estudis del Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat (GEES) i el Grau en Enginyeria Mecànica (GEM), que s’imparteixen respectivament a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

Un estudiant que completi satisfactòriament aquest itinerari obtindrà els títols de Grau en Enginyeria Mecànica i Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat  amb els seus corresponents Suplements Europeus al Títol.

D'una banda, el títol de grau en Enginyeria Mecànica presenta un caràcter generalista que permetrà la inserció laboral del graduat en l’ampli ventall d’activitats que actualment desenvolupa el titulat en Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica. Aquesta darrera titulació, que s’extingeix amb els graus, es va iniciar a l’EPS el curs 1997/98. Són, doncs, vint-i-tres anys d’experiència que avalen l’equip docent de l’EPS.

D'altra banda, segons les previsions de l'Agència Internacional de l'Energia, l'ús de l'energia al món s'incrementarà un terç fins al 2040 (World Energy Outlook 2015), degut principalment al creixement econòmic i demogràfic als països en desenvolupament. D'altra banda, l'actual sistema energètic basat en recursos fòssils, resulta insostenible a causa de la disponibilitat limitada d'aquests recursos, així com al seu impacte mediambiental. Per tant, la transició cap a un nou model energètic que permeti garantir l'accés universal a una energia assequible, segura, sostenible i moderna és un dels grans reptes que la societat haurà d'afrontar en els pròxims anys. A Catalunya, el Pacte Nacional per a la Transició Energètic pretén assolir un model energètic basat al 100% en les energies renovables a l’horitzó 2050 i complir amb els objectius del nou paquet Clean Energy for All Europeans de la Unió Europea.

D'altra banda, serà necessari capacitar a la població en general en el nou escenari energètic. Aquesta capacitació no només serà a nivell tècnic sinó que haurà de comportar importants canvis de mentalitat per comprendre i acceptar la nova situació. En aquest sentit, serà necessari integrar els conceptes d'eficiència energètica i d'energies renovables en tots els nivells educatius. S'evidencia doncs la necessitat de professionals adequadament preparats que liderin la transició del model energètic i a més siguin capaços de comunicar a la societat les idees de sostenibilitat i ús racional dels recursos.

El doble grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat dona accés, entre altres, al Màster en Enginyeria Industrial impartit en la EPS, habilitador de la professió d'enginyer industrial.

Descobreix el Grau en Enginyeria Mecànica:

Descobreix el Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat:

Vegeu aquí el web de la Doble titulació: Grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat.