Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat

La formació del Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat en matèria d'energia i en tecnologies emergents és una aposta estratègica de màxima prioritat, tant a nivell europeu com a nivell mundial.

• Vols formar-te com a professional en l’àmbit punter de les energies renovables, l'eficiència energètica i la sostenibilitat?
  • T'agradaria ajudar a crear un món més sostenible i eficient?
  • T'agradaria desenvolupar els sistemes energètics del futur?
  • Vols formar-te en un sector amb unes perspectives laborals excel·lents?
  • T'agrada la natura i vols ajudar a preservar-la?

La formació del Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat en matèria d'energia i en tecnologies emergents és una aposta estratègica de màxima prioritat, tant a nivell europeu com a nivell mundial.

Segons les previsions de l'Agència Internacional de l'Energia, l'ús de l'energia al món s'incrementarà un terç fins al 2040 (World Energy Outlook 2015), degut principalment al creixement econòmic i demogràfic als països en desenvolupament. D'altra banda, l'actual sistema energètic basat en recursos fòssils, resulta insostenible a causa de la disponibilitat limitada d'aquests recursos, així com al seu impacte mediambiental. Per tant, la transició cap a un nou model energètic que permeti garantir l'accés universal a una energia assequible, segura, sostenible i moderna és un dels grans reptes que la societat haurà d'afrontar en els pròxims anys. A Catalunya, el Pacte Nacional per a la Transició Energètic pretén assolir un model energètic basat al 100% en les energies renovables a l’horitzó 2050 i complir amb els objectius del nou paquet Clean Energy for All Europeans de la Unió Europea.

D'altra banda, serà necessari capacitar a la població en general en el nou escenari energètic. Aquesta capacitació no només serà a nivell tècnic sinó que haurà de comportar importants canvis de mentalitat per comprendre i acceptar la nova situació. En aquest sentit, serà necessari integrar els conceptes d'eficiència energètica i d'energies renovables en tots els nivells educatius. S'evidencia doncs la necessitat de professionals adequadament preparats que liderin la transició del model energètic i a més siguin capaços de comunicar a la societat les idees de sostenibilitat i ús racional dels recursos.

A més, si també t'interessa l'enginyeria mecànica i ets un bon estudiant, a l'Escola Politècnica Superior també pots cursar el Doble Grau en Enginyeria Mecànica i Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat que s'inicia el curs acadèmic 2020-21.

Vegeu el Web complert del Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat.