Grau en Turisme

La Universitat de Lleida ofereix una titulació oficial en concordança amb l’esmentada demanda de professionals, vàlida per al desenvolupament professional en qualsevol àmbit territorial però també especialitzada, si l’alumne ho vol, en els tipus de turisme que es desenvolupen en les contrades de la Catalunya interior, el Prepirineu i el Pirineu, on activitats com el turisme rural, el turisme blanc, l’ecològic i el de muntanya i també el turisme urbà i el cultural estan en plena expansió.

Des del punt de vista docent, el grau en Turisme de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la Universitat de Lleida es singularitza per la importància que es dóna a la formació empresarial, atès que la major part dels titulats desenvoluparan la seua carrera professional en l’empresa turística. Metodològicament s'aposta per l'avaluació continuada, les metodologies pedagògiques actives i l'orientació professionalitzadora (amb pràctiques obligatòries d'empresa), alhora que s'inicia l'alumnat en la recerca (treball de fi de grau). Un avantatge notori és la coordinació dels programes de les diferents matèries, per garantir una sèrie de coneixements bàsics i evitar-ne la duplicitat.

L'objectiu del grau és formar professionals capaços de desenvolupar en l’exercici professional d'activitats de gestió, assessorament, i disseny de polítiques i plans turístics. I a l'hora, formar professionals perquè desenvolupin les activitats esmentades en l’àmbit global de l’organització, en qualsevol de les seues àrees funcionals, i/o en la gestió de territoris i destinacions turístiques.