La UdL prepara un pla d'emergència climàtica i desenvolupament sostenible

Inclourà accions en recerca, docència i sensibilització dissenyades per la comunitat universitària.

Vegeu aquí la notícia.

Després que el passat 25 de juliol el Consell de Govern de la Universitat de Lleida (UdL) aprovés una declaració sobre l'estat d'emergència climàtica, la UdL ha començat a treballar en el disseny d'un pla per millorar la protecció del medi ambient i conscienciar la ciutadania de la crisi ambiental i les seues greus conseqüències.

Impulsat pels vicerectorats d'Estudiants i ocupabilitat, d'Infraestructures, i la coordinació de compromís social, igualtat i cooperació, el Pla, de caràcter transversal, prioritzarà accions per fer efectius els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de Nacions Unides i que contribueixin alhora a la denúncia d'aquelles pràctiques que hi van en contra, explica la coordinadora de compromís social, igualtat i cooperació de la UdL, Núria Camps.

En el disseny del Pla hi participa la comunitat universitària, tant personal docent i investigador (PDI), com personal d'administració i serveis (PAS) i estudiantat. De moment, ha tingut lloc una primera trobada dels seus impulsors amb universitaris interessats en participar-hi. N'han sorgit tres grups de treball, als quals encara s'hi poden incorporar nous membres.

Un primer grup, de sensibilització, s'ocuparà de conscienciar la comunitat universitària sobre els ODS i incidirà per introduir-los en la formació acadèmica de l'alumnat, del PAS i el PDI. Un altre, treballarà per incentivar i incorporar-los en projectes d'investigació; mentre que un tercer grup vetllarà perquè l'Agenda 2030 es desplegui amb mesures concretes en les polítiques internes de la Universitat, com podria ser la supressió dels plàstics a la UdL, etc.

D'altra banda, i amb motiu de les mobilitzacions mundials pel clima que tenen lloc aquests dies, la UdL se suma i convida a participar a la concentració i performance que tindrà lloc el proper divendres 27 de setembre a les 17.30h a la canalització del riu Segre organitzada per: Fridays for Future Lleida, Osmon, Serassuvoz.org, Ipcena, Trenca, Naturaleza rural, Plataforma Aturem la Incineradora a Juneda, Fundació Trenca i Greenpeace, amb el suport de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida.

La UdL també s'ha adherit al manifest pel clima Des de Lleida amb solidaritat al món, promogut per aquestes mateixes entitats.