Luisa F. Cabeza, de l'EPS, entre els investigadors més citats d'Espanya

Segons un estudi internacional que inclou 40 científics de centres de recerca catalans

Per veure la notícia pitgeu aquí.

Llistat dels investigadors més citats.

La catedràtica laboral de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Luisa F. CabezaFabra és una de les investigadores més citades dins de la seua especialitat, l'enginyeria, segons la llista que ha fet pública Clarivate Analytics. L'estudi analitza els autors que es troben en l'1% més citat en el període 2008-2018. Al llistat també hi és l'actual director d'Investigació de l'Hospital Clínic de Barcelona, Elías Campo,  que va ser professor d'Anatomia Patològica a la Universitat de Lleida fins a l'any 1997.

El llistat inclou un total de 4.058 científics d'arreu del món, dels quals 115 són de l'Estat espanyol. D'aquests, 40 treballen en centres de recerca catalans. Per països, el primer lloc l'ocupa els Estats Units, amb 2.639 autors, més de la meitat. El segueixen a forta distància el Regne Unit, amb 546, i la Xina, amb 482.

Cabeza, directora  de l'Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) de la UdL i del Grup de Recerca GREia, és autora de més de 100 publicacions. Els seus interessos de recerca se centren en l'eficiència energètica i sistemes renovables. Actualment, treballa principalment en l'emmagatzematge d'energia tèrmica, a partir de materials dels sistemes i aplicacions, amb gran interès pel punt de vista ambiental, incloent l'energia incorporada i les consideracions de mitigació de CO2.