Tallers de prevenció de violència de gènere per a l'alumnat de primer

L'Ajuntament de Lleida, amb la col·laboració de la UdL, acull els dies 7 i 8 d'octubre una trobada i fira de bones pràctiques sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible vinculats a la infància amb la participació de representants de 20 ciutats d'arreu de l'estat. Lleida lidera, des de fa 4 anys, l'impuls de projectes específics de ciutat vinculats als ODS que comptin amb la participació i implicació dels infants i joves.

Sensibilitzar sobre les causes de les violències masclistes en el jovent universitari, ajudar a identificar-ne els indicadors, donar eines per establir relacions afectivosexuals sanes i igualitàries i donar a conèixer els recursos de la Universitat de Lleida (UdL) per fer front a casos d'assetjament, són els objectius dels Tallers de prevenció de la violència de gènere que el Centre Dolors Piera de la UdL ofereix a l'alumnat de primer de grau a partir de la setmana vinent.

Aquesta formació es va posar en marxa el curs 2013-2014 arran dels resultats de la investigació Percepció de la violència de gènere entre l'alumnat universitari. El cas de la Universitat de Lleida, on s'evidenciava que no s'identificaven prou els comportaments violents entre l'alumnat.

Des de llavors, el Centre Dolors Piera ha impartit una trentena de tallers -algun d'ells adaptat al públic masculí- en tots els centres propis de la UdL. S'imparteixen en el marc d'una assignatura obligatòria, a petició del professorat que ho sol·liciti.

On se n'han fet més és a la Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social (FEPTS), amb 10, i a la Dret, Economia i Turisme (FDET), amb 7. Les segueix la Facultat de Lletres (FLL), amb 5 tallers sol·licitats pel seu professorat, i la d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) amb 4; mentre que a l'Escola Politècnica Superior (EPS), se n'han fet 2, i a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i la Facultat de Medicina (FM), 1.

El curs passat va ser l'any acadèmic amb més tallers, 10, i hi van participar un total de 591 alumnes de primer de grau de la FEPTS, la FIF, la FLL, la FDET i l'ETSEA. Ara bé, les sol·licituds rebudes al Centre Dolors Piera per a la seua impartició les van fer 9 professores i només 1 professor.

El personal docent de l'assignatura obligatòria que acull el taller, de dos hores de durada, es compromet a incloure en l'avaluació la realització d'una activitat relacionada amb els objectius i els continguts del taller.

El proper 4 d'octubre, de 10 a 12h, a l'aula 0.15 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont, tindrà lloc el primer d'aquests tallers d'aquest curs acadèmic. Serà per a alumnat de primer d'Educació Social, en el marc de l'assignatura Bases conceptuals i contextuals de l'educació social de la professora de la FEPTS, Núria Llevot.