Torna l'Hospital de peluixos de l'estudiantat de Ciències de la Salut

Per tal que infants de 3 a 6 anys perdin la por al personal sanitari

hospitalossets
L'Hospital d'ossets de peluix a la Ludoteca de la Bordeta. FOTO: AECS
Després que l'any passat l'Associació d'Estudiants de Ciències de la Salut (AECS) de la Universitat de Lleida (UdL) recuperés l'Hospital d'ossets de peluix, aturat durant dos anys per la pandèmia, torna aquesta iniciativa per tal que infants d'entre 3 a 6 anys perdin la por d'anar al centres sanitaris. Una seixantena d'estudiants dels diferents graus de Ciències de la Salut, majoritàriament de Medicina, Infermeria i Fisioteràpia, s'encarreguen fins divendres, 15 de desembre, de fer funcionar aquest peculiar hospital, ubicat a la Ludoteca municipal de La Bordeta.

Per aquesta activitat, organitzada en col·laboració amb la Paeria, hi passaran més de 300 de nens i nenes de nou escoles de Lleida (Parc de l'Aigua, Pardinyes, Enric Farreny, Sant Josep de Calassanç, Maristes-Montserrat, Joc de la Bola, Minerva, Espiga i Pràctiques I) que, de la ma dels universitaris, es convertiran en metges, metgesses, infermers i infermeres dels seus propis peluixos. A la consulta, els infants poden vacunar els seus ninos i fer-los una exploració física usant els martells de reflexes, els fonendoscopis etc. A la sala de radiografies, pintar les lesions que apareixen en les imatges que reprodueixen l'esquelet dels peluixos, i al quiròfan, operar i fer cures als seus ninos.

L'Hospital d'ossets de peluix té com a objectiu que els més petits es familiaritzin amb l'entorn hospitalari i els centres de salut i perdin la por a la 'bata blanca', tot mostrant-los que el personal mèdic, d'infermeria etc. són professionals que hi són per ajudar-los quan ho necessitin, expliquen des de l'AECS.

Text: Premsa UdL