Documental - Retratos del campo: Mujeres de Tierra y Agua

Lloc:
Sala de Videoconferències
Adreça:

Centre de Cultures i de Cooperació Transfronterera, Carrer Jaume II núm. 67, Campus de Cappont, Lleida

Organitza:
Universitat de Lleida
Contacte:
Telèfon:
Email: cooperacio@udl.cat
Inici:
Finalització:

Projecció del Documental "Retratos del campo: Mujeres de Tierra y Agua"  (Climalab, 2020, 26 minuts), en el marc del 18è Cicle de Cinema i Drets Humans de la UdL, i posterior col·loqui amb la periodista i investigadora social i feminista descolonial, Sara Cuentas Ramírez.

El documental posa de manifest la relació existent entre el canvi climàtic, el gènere i la ruralitat a través dels relats de persones de diferents edats del camp colombià. Integra una reflexió sobre els impactes associats als canvis del clima com sequeres, gelades, inundacions i altes temperatures que cada vegada són més freqüents i intenses en tot el país i afecten més greument als territoris i poblacions vulnerabilitzades. La sessió la clourà la periodista i investigadora social i feminista descolonial, Sara Cuentas Ramírez, a través del col·loqui que es durà a terme després del visionat.

Per motius d’aforament és necessària inscripció prèvia a: cooperacio@udl.cat. També es podrà seguir per streaming.

Paral·lelament al cicle es podrà visitar l'exposició “Dones i Cures“ del VII Concurs de fotografia feminista Leonor Pedrico Serradell, promogut pel Grup feminista de Ponent-Dones Lleida, del 9 al 23 de novembre de 2021 al vestíbul de l’Edifici del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (planta baixa) del Campus de Cappont.

Curs de matèria transversal | 2 ECTS | Avaluació: assistència obligatòria al 80% del curs i entrega d’un comentari de cadascuna de les sessions | Matrícula oberta fins al 9 de novembre | Lloc: Unitat de Cultura (Planta baixa, Edifici Polivalent), Campus de Cappont. C/ Jaume II, 71 · Tel. 973 70 33 90 · cultura@udl.cat | Import matrícula: 55,34€