La UdL participa de l'Acord-Marc de les Universitats Catalanes per a l'establiment d'un programa pilot que faci possible reprendre els estudis universitaris a persones refugiades ubicades al Líban

La Generalitat i el conjunt d’universitats catalanes posaren en marxa el 2018 un programa que ha fet possible que persones refugiades, que resideixen actualment al Líban, puguin prosseguir els seus estudis universitaris a Catalunya. Es tracta de nois i noies refugiades que van veure els seus estudis universitaris interromputs per conflictes armats.

La Generalitat i el conjunt d’universitats catalanes han posat en marxa un programa que farà possible que vint persones refugiades, que resideixen actualment al Líban, puguin prosseguir els seus estudis universitaris a Catalunya. Es tracta de nois i noies refugiades que van veure els seus estudis universitaris interromputs per conflictes armats.
La Generalitat es fa càrrec del seu sosteniment i les universitats assumiran el cost de la matrícula i d’un curs inicial de formació centrat en l’aprenentatge del català i el castellà, entre altres iniciatives.

El procés de selecció es du a terme seguint criteris objectius i d’acord amb les prescripcions d’ACNUR del Líban. El projecte s'inicia el 2018 i encara és vigent a l'actualitat.