Espai CDOCS - Centre de documentació en cooperació i solidaritat

Dins de la biblioteca de Cappont de la UdL

El Centre de Documentació en Cooperació i Solidaritat (CDOCS) va néixer l'any 1999, arran d'una iniciativa de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació (ODEC) de la Universitat de Lleida, per tal de canalitzar la petició de la comunitat universitària, les ONGD, i altres moviments solidaris i de totes les persones que treballen en l'àmbit de la cooperació per al desenvolupament de la ciutat de Lleida.

El CDOCS és un espai dins de la biblioteca general de la Universitat de Lleida, especialitzat en temes relacionats amb la cooperació per al desenvolupament i la solidaritat, com ara el desenvolupament humà, la pau, el drets humans, la immigració, el medi ambient i la sostenibilitat, el comerç just, les relacions internacionals, governabilitat i globalització entre d'altres.

Les funcions principals de l'espai CDOCS -que es troba a la tercera planta de la Biblioteca de Cappont (Edifici Transfronterer)- se centren fonamentalment en:

• Oferir i difondre tota aquella informació i documentació rellevant per obtenir una visió contrastada dels esdeveniments que es produeixen tant en l'àmbit local com en l'àmbit internacional. Fomentar la investigació per al desenvolupament, consolidant-se com un fons documental de referència per l'elaboració d'estudis i projectes de recerca que tinguin per objecte qüestions relacionades amb la cooperació per al desenvolupament i la solidaritat.

• La difusió d'aquests estudis es realitza a través de les dues col·leccions que edita la Oficina de Cooperació i Solidaritat: la col·lecció Sud-Nord i els quaderns "Al Voltant de...".

Col·leccions:

PUBLICACIONS COL·LECCIÓ SUD-NORD

La col·lecció Sud-Nord neix amb la finalitat d'afavorir l'aportació d'idees per al debat les quals han de permetre trobar un model (o models) més just de relacions entre els pobles. Els llibres que formen part de la col·lecció són el resultat, per una banda, dels seminaris organitzats anualment entre l'Oficina de Cooperació i Solidaritat (OCiS) i diferents departaments de la UdL i, d'altra banda, dels estudis de recerca finançats a través de les convocatòries de l'OCiS.

PUBLICACIONS COL·LECCIÓ 'AL VOLTANT DE...'

Són uns quaderns de caire divulgatiu que tracten sobre temes actuals que ajuden a comprendre les nostres realitats més properes. L'objectiu d'aquests és que siguin una eina de divulgació i reflexió. Per això, els quaderns tracten d'una manera monogràfica i entenedora qüestions properes a la realitat dels ciutadans i ciutadanes de les Terres de Ponent. Els quaderns s'estructuren en dos articles escrits per estudiosos del tema, cadascun des d'un punt de vista: local i global.