La UdL, universitat pionera a Catalunya a posar plaques solars d'autoconsum

Sofos Energia inicia al setembre la instal·lació a Ciències de la Salut

plaquessolarsUdL2016
Instal·lació fotovoltaica a prima al campus de Cappont Foto: Sofos Energia

La Universitat de Lleida (UdL) serà la primera de tot Catalunya en instal·lar plaques solars d'autoconsum. L'empresa Sofos Energia començarà el pròxim mes de setembre el muntatge a la coberta dels edificis que acullen les Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia, al campus de Ciències de la Salut. La instal·lació fotovoltaica, amb una potència de 70 kilowatts nominals (kWn), permetrà cobrir una cinquena part del consum elèctric d'aquests immobles.

En total, Sofos Energia posarà unes 300 plaques solars fotovoltaiques. Segons l'empresa, es tracta de la instal·lació d'autoconsum més gran en una universitat de l'Estat espanyol. Altres que en tenen són, per exemple, les Universitats de Sevilla i Múrcia. La previsió és que produeixi uns 115.000 kilowatts-hora (kWh) durant el primer any; dels que uns 110.000 serviran per cobrir un 18% del consum energètic de les facultats de Ciències de la Salut i uns 4.000 kWh es vendran com a excedents.

El vicerector de Campus, Jesús Avilla, destaca l'aposta de la UdL per la sostenibilitat i la promoció d'actuacions respectuoses amb el medi ambient en àmbits com ara l'eficiència energètica o la gestió de residus dels diferents campus.

Sofos Energia va instal·lar les primeres plaques solars als campus de Cappont i d'Agrònoms l'any 2010. La UdL es va convertir així en la primera universitat de tot Catalunya i la segona de l'Estat espanyol en produir energia elèctrica solar. Aquests equipaments, però, són a prima; és a dir, només per a vendre aquesta producció a la xarxa.

TEXT: Premsa UdL