Máster Tecnología Educativa: E-Learning y Gestión del Conocimiento

Aquest Màster especialitza per a: Analitzar les possibilitats de les TIC com a nous espais per a la formació i la gestió de el coneixement, incidint en els avenços que en aquest camp es donen des del e-Learning. Identificar els fonaments didàctics pel disseny de mitjans basats en les teories i estratègies de el procés d'ensenyament-aprenentatge en e-Learning. Adquirir els criteris necessaris per a dissenyar materials multimèdia per a l'educació.

El Màster ofereix als titulats de grau en àmbits afins a l'educació i les TIC i a altres titulats universitaris interessats en l'aplicació de les tecnologies a l'educació- una oportunitat de continuar la seva formació i especialitzar-se. Aquesta formació està pensada perquè el propi estudiant pugui definir i dissenyar un itinerari curricular flexible que, segons els seus interessos, tingui un contingut més orientat a la recerca ia la innovació o a el disseny i desenvolupament dels entorns i processos de formació i de gestió de l' coneixement.

Això permet orientar la formació cap a un perfil més professional o d'investigació que situa el titulat en àmbits de treball diferenciats.

• A l'empresa: departaments de recursos humans, empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia, editorials i empreses de materials didàctics, etc.

• En el lliure exercici: disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, serveis educatius en línia, estudi de necessitats, assessorament i consultoria de formació en xarxa, ...

• En centres de formació: centres educatius públics i privats d'educació reglada, centres i empreses de formació contínua, departaments de formació d'empreses, serveis educatius d'organismes i administracions públiques, etc.

• En centres de recerca: departaments de l'administració educativa i de les TIC, departaments d'R + D d'empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia, departaments universitaris de l'àmbit de les ciències de l'Educació, Instituts de investigació educativa.

El màster interuniversitari en Tecnologia Educativa: e-learning i gestió de el coneixement es va iniciar en el curs 2006-07 impartit per la Universitat Rovira i Virgili, Universitat de les Illes Balears i Universitat de Lleida. Aquestes tres universitats juntament amb la Universitat de Múrcia ofereixen des del curs 2012-13 el Màster amb un nou pla d'estudis de 60 ECTS.

El Màster capacita, des d'una orientació d'innovació i / o investigació educatives, per:

a) La planificació, organització i gestió de processos d'e-learning.

b) El disseny i desenvolupament d'entorns tecnològics, materials multimèdia i escenaris d'aprenentatge.

c) Fer un ús estratègic de la informació i el coneixement.

El Màster té continuïtat en el Programa de Doctorat en Tecnologia Educativa que imparteixen conjuntament aquestes quatre universitats.