Pictogrames a Juneda per fer-la més accessible i inclusiva a col·lectius vulnerables

Gràcies a un projecte de comunicació urbana de la UdL i l'Ajuntament garriguenc

Facilitar l'accés a diferents espais de Juneda a persones amb trastorn de l'espectre autista, discapacitats sensorials o intel·lectuals, desconeixement de la llengua d'acollida, entre altres situacions de vulnerabilitat, per millorar la seua inclusió al territori, és l'objectiu del Projecte de desplegament de comunicació urbana a Juneda.

Avui, el rector de la Universitat de Lleida (UdL) Jaume Puy Llorens i l'alcalde del municipi garriguenc, Antoni Villas Miranda, han signat el conveni de col·laboració que ho farà possible. Consisteix en la introducció de pictogrames universals en diferents indrets de la localitat.

En una primera fase, s'aborden espais exteriors, com ara el parc infantil, la Banqueta, les portes de l'escola, de l'ajuntament, el pavelló, la biblioteca, diversos comerços, etc., mentre que en una segona, que es desenvoluparà el curs vinent, els pictogrames s'instal·laran a l'interior de serveis i equipaments municipals.

Els protagonistes del projecte, a més de professionals de l'Ajuntament de Juneda, són els i les estudiants dels darrers cursos del Grau d'Educació Primària - Menció en necessitats educatives especials i educació en la diversitat, supervisats per les professores de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), Clara Sansó i Cristina Petreñas.

"El projecte és una gran oportunitat de transferència del coneixement que es genera a la UdL en el territori, i a la vegada, el territori, en aquest cas l'Ajuntament de Juneda, ens proporciona un context enriquidor de qualitat per a la formació del nostre estudiantat en poder realitzar una acció real per atendre una necessitat real", expliquen les professores.

Per la seua part, tant Villas com Puy han destacat la voluntat d'ambdós institucions d'afavorir la inclusió de les persones amb situació de vulnerabilitat i de la importància de transferir el coneixement a la societat. "No és un avenç si no transferim", ha afirmat el rector.

A finals d'aquest mes, s'instal·laran els primers pictogrames a Juneda, en un acte on participarà alumnat i professorat de la FEPTS, a més de la degana del centre, Maria Pau Cornadó i l'alcalde de Juneda.

Text: Premsa UdL