Tronc Comú Interuniversitari: Arquitectura Tècnica (UdL) - Arquitectura (URV)

Amb aquesta la doble titulació s’obtenen professionals molt més ben formats per afrontar, no tan sols la fase creativa, de disseny de l’edifici (arquitecte),sinó també la part de direcció de l’execució, de manteniment i rehabilitació del edifici (arquitecte tècnic).

Aquesta proposta docent es concreta en la configuració d’un itinerari formatiu a través del qual un estudiant del Grau d’Arquitectura Tècnica de la UdL podrà incorporar-se, via simultaneïtat d’estudis o bé una vegada finalitzat els seus estudis, al Grau d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i completar la formació d’un segon títol.

Per fer-ho possible s’ha establert un tronc comú interuniversitari (itinerari formatiu) per aquells estudiants que ho vulguin desenvolupar, a partir del qual es convalidaran fins a 166 ECTS de la titulació d’Arquitectura de la URV amb assignatures superades del grau d’Arquitectura Tècnica de la UdL i que s’inclouen en el tronc comú, quedant pendent de cursar del grau d’Arquitectura de la URV un total de 134 ECTS d’assignatures i 30 ECTS del treball de fi de grau. Això suposa que un estudiant que hagi cursat Arquitectura Tècnica a la UdL i realitzi aquest itinerari formatiu podrà assolir el títol d’Arquitectura de la URV en, com a mínim, dos anys i mig.

A partir del curs 2017-2018, els horaris de les dues formacions es generen de forma que els alumnes de segon curs del GATE puguin cursar simultàniament assignatures de la formació d’Arquitectura a Reus. Això permetrà que els alumnes puguin obtenir les dues titulacions mitjançant 6 anys d’estudis.
edificietsar

Els crèdits convalidats correspondran a aquells coneixements comuns entre les dues titulacions (materials, sistemes constructius, expressió gràfica, etc.), mentre que els crèdits pendents de cursar seran majoritàriament els de les assignatures de composició i projectes creatius.

Professionalment estem davant d’una aposta innovadora i potent, que garanteix millors capacitats d’ocupabilitat pels estudiants. En aquest sentit, hem de recordar que a l’actualitat els arquitectes i arquitectes tècnics intervenen en el mateix procés: el procés constructiu d’edificis i d’altres equipaments i infraestructures urbanes. Concretament, l’arquitecte tècnic se’l forma per “dirigir l’execució” l’edifici o de la construcció, així com el seu “manteniment i rehabilitació” posteriors, mentre que l’arquitecte ha estat format fonamentalment per “dissenyar” i “projectar” l’edifici o la construcció, tot i que també té plenes atribucions en la direcció del procés constructiu.

D’aquí que aquesta proposta de l’EPS suposa que els estudiants que la desenvolupin, podran assolir dues carreres universitàries que sumen sinèrgies professionalitzadores i obren certament noves perspectives laborals.