Donació Solidària de la UdL al Banc d'Aliments i UNICEF

Prop de 3.600 euros romanents dels fons d'urgència per a material sanitari

Download Pdf

La Universitat ha donat el romanent dels fons aconseguits per fer front a l'emergència sanitària al Banc d'Aliments i a UNICEF.

La Universitat de Lleida (UdL) ha decidit donar els romanents dels fons aconseguits per fer front a l'emergència sanitària provocada per la COVID-19 al Banc d'Aliments de Lleida i UNICEF. En total, la UdL va sumar 7.005 euros en donacions, que es van utilitzar per comprar i fabricar material de protecció per a personal sanitari, d'assistència a gent gran i altres col·lectius de risc a l'inici de la pandèmia. Un cop superada la mancança d'aquests equips, la universitat ha decidit tancar el compte bancari i repartir els 3.561,16€ restants, a parts iguals, entre una entitat privada com és el Banc d'Aliments i una altra pública, com UNICEF.

"Ha desaparegut el motiu pel qual es va obrir el compte, que era ajudar a proveir material sanitari a l'inici de la pandèmia quan mancava ostensiblement i anava tan escàs", explica la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps. "Tenint en compte les necessitats existents derivades de la pandèmia, hem decidit donar 1.780,58€ al Banc d'Aliments i la mateixa quantitat a UNICEF, que va repartir subministres sanitaris i també dispositius electrònics perquè infants i adolescents poguessin seguir els estudis", afegeix.

Els fons d'emergència recollits per la UdL van servir per comprar màscares sanitàries i fabricar pantalles facials, salvaorelles i obreportes, que es van repartir -entre altres- al Col·legi Oficial d'infermeres de Lleida, l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, Centres d'Assistència Primària de Lleida i província, residències i centres assistencials per a la gent gran i entitats del Tercer Sector com Aspros, Aspamis i Acudam.